Melyik vitamint miben találjuk meg?

A vitamin

Máj, vese, tojássárgája, vaj, tej, tejtermék, sötétzöld (pl.: spenót) vagy mélysárga zöldségek és gyümölcsök.

B1 vitamin

Más néven Tiamin: hús, belsőségek, tojás, gabonafélék héja, teljes kiőrlésű gabona, sötétzöld leveleű zöldségek, burgonya.

B2 vitamin

Más néven Riboflavin: hús, tej, sajt, élesztő, zöldségek, főzelékfélék, cereáliák.

Niacin

Hús, máj, hal, tojás, élesztő, száraz hüvelyesek (sárgaborsó, lencse, szárazbab).

B6 vitamin

Más néven Piridoxin: hús, máj, tojássárgája, kukorica, barna liszt, zöldségek.

B12 vitamin

Állati eredetű élelmiszerekben: hús, máj, vese, tej, tejtermékek, tojás, élesztő

C vitamin

Friss gyümölcsökben, zöldségekben: citrusfélék (citrom, narancs, grapefruit), földieper, ribizli, egres, sárgadinnye, papaja, paradicsom, zöldpaprika, sóska, káposzta.

D vitamin

Halolaj, csukamájolaj, tojássárgája, máj, vaj. A szervezetben is termelődik ultraibolya sugárzás (napfény) hatására.

E vitamin

Növényi olajok (napraforgó-, szójaolaj stb.), búzacsíra, margarin.

K vitamin

Máj, szója, sötétzöld levelű zöldségek, spenót, sóska, brokkoli, karfiol, káposztafélék. Az emberi bélben is termelődik.

H vitamin

Más néven Biotin: belsőségek, máj, vese, tojássárgája, élesztő.

Pantoténsav

Hús, belsőségek, tojás, karfiol, káposzta, gabonafélék héja.

Melyik vitamin mire jó?

Itt megtudhatja melyik vitaminnak mik a legfőbb hatásai, azaz miért is van szüksége rá a szervezetnek. (A vitaminok általában igen összetett hatásúak, itt csak a legalapvetőbb szerepük kerül kiemelésre.)

A vitamin

Szükséges a növekedéshez, illetve a bőr, a fogazat és a csontozat épen tartásához. Fontos a szem számára a szürkülethez való alkalmazkodásban.

B1 vitamin

Más néven Tiamin: segíti az energiafelhasználást, emellett fontos a szem, a bőr és az idegrendszer épen tartásához.

B2 vitamin

Más néven Riboflavin: segíti az energiafelhasználást, emellett fontos a szem, a bőr és az idegrendszer épen tartásához.

Niacin

Segíti az energiafelhasználást, emellett fontos a szem, a bőr és az idegrendszer épen tartásához.

B6 vitamin

Más néven Piridoxin: szükséges a növekedéshez, hormonok előállításához, illetve az idegrendszer működéséhez.

Folát, folsav

Szükséges ayagcserefolyamatokhoz, vérképzéshez (fehér- és vörösvértestek képzéséhez), az emésztőrendszer és a száj nyálkahártyájának épségéhez.

B12 vitamin

Elengedhetetlen a vérképzéshez, fontos a növekedéshez és az idegműködéshez.

C-vitamin

Fontos az immunrendszer számára a fertőzésekkel szembeni ellenálláshoz, a sebgyógyuláshoz, regenerációhoz, és a növekedéshez is.

D vitamin

Szükséges a fogazat és a csontrendszer fejlődéséhez.

E vitamin

Antioxidáns hatású, a sejtstruktúra fenntartásához szükséges.

K vitamin

A vér alvadásának folyamatában nélkülözhetetlen.

H vitamin

Vagy más néven Biotin: segíti az energiafelhasználást, befolyásolja a koleszterin anyagcserét.

Pantoténsav

Befolyásolja a haj színét és növekedését, segíti a szervezet energiafelhasználását.